Cita och Wolf

Sitter i Drängsmark hos brorsan. Jag har cyklat hit med min underbara chäfer och ska senare ikväll cykla hem igen :-) Det märkts att hon tycker det är kul att sträcka på benen ordentligt. Min fina tjej.

När jag kom hit så satt jag och mamma (som är hundvakt åt Wolf) ute i solen en stund medans hundarna busade i snön :-) När solen gått i moln bjöd hon på nybakad sockerkaka med citronsmak, smaskens! :-)

Sen satte jag fast Wolf i springern bredvid sykeln, för jag tänkte kolla om han gick att cykla med. Först gick vi en bit så han vande sig att sitta fast i cykeln och så han även fick pissa av sig lite. När jag tyckte han var redo så satte jag mig på cykeln och trampade försiktigt för att sedan börja trampa normalt. Det visade sig att Wolf var en naturbegåvning :-) Han brydde sig inte ett smack om cykeln, utan han travade på glatt som om han inte gjort annat. Sen mötte vi en hund så jag stannade för säkerhetskull, det gick bra. Hundarna vi mötte var visserligen gode heta, skällde mycket och ville fram till Wolf. Men jag nöp han i örat en gång för att distrahera honom, han tittade på mig och satt bara medans hundarna passerat. Vi fortsatte och vände efter en kort bit. Jag fick hela tiden vara beredd på att han kunde kasta sig i diket ibland. Vilket han gjorde till en början. Men han lärde sig fort :-)

När vi kom hem så var det en trött, nöjd och snäll hund som gick och la sig för att vila :-)
Det är gode skillnad på att cykla med Cita eller Wolf. Cita tar korta och söta steg, medans Wolf tar långa och mäktiga steg haha, nästan lite klumpigt. Man ska ju tänka på att han är ung ännu och absolut inte cykla långa sträckor med han.

Cita


Wolf

 

Kommentarer
Postat av: Andreas Lundqvist

Måste ta fram cykeln snart och pumpa däcken.

Me like, Wolf like :D

2010-04-15 @ 18:50:23
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0