Biljävlar!!

Känner att jag måste skriva av mig lite!



Ni vet i Skellefteå. På Solbacken. Mellan Jula och Willys. Där finns det en väg. Jag kom körandes från blomsterlandets håll och skulle mot rondellen för att sedan köra upp på E4:an. Alltså så måste jag passera ett övergångställ.

På höger sida om övergångsstället står det två kvinnor med en rullstolsbunden man. TVÅ bilar framför mig stannade inte och släppde över dem. När jag kom fram till övergångstället så stannade jag för att vänta tills fotgängarna passerat. TRE bilar från motsatt håll stannade INTE trotts att jag redan stod still. De måste ju ha sett de två kvinnorna och den rullstolsbunda mannen, eller åtminstone sett att jag stod still med min bil??! Den första bilen räckte jag Fuck You åt, den andra bilen räckte jag dubbel Fuck You åt och den sista bilen som susade förbi utan att stanna tutade jag åt och öppnade min ruta för att de riktigt skulle se att jag räckte Fuck You åt dem! Tillsut när det inte kom nån bil så passerade de två kvinnorna och den rullstolsbunda mannen. Alla tre nickade och hälsade tack till mig när de gått över. Men ska det verkligen behöva vara så??!!

Ska fotgängarna måsta tacka bilisterna för att de faktiskt stannar när det ska vara en självklarhet?!

Kan det ha att göra med att fotgängarna var mörkhyade eller handikappade?!

Eller kan det ha att göra med att bilisterna helt enkelt hade för bråttom för att kunna stanna?!

Att bilisterna inte såg fotgängarna kan de inte skylla på?!
Eftersom alla tre stod helt och klart synligt i trafiken!

Jävla BILJÄVLAR!! >:-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0