Gröna fingrar

Idag har jag hunnit äta frukost och rasta Cita på morgonen (som för övrigt verkar mycket bättre i den skadade tassen). Sen har jag suttit ett bra tag och planterat om mina små bebisblommor. Ca 100 tagetesplantor blev det. Sen var jag snäll och planterade om pappas tomater också. Resten av mina små söta plantor får jag skola om lite senare, för de behöver växa till sig lite för att klara den gödslade jorden och omställningen lite bättre. De är dem som syns till vänster på bilden. Jag tycker det är kul att odla fram egna sommarblommor och verkligen se hur de utvecklas. Jag kommer måsta ge bort ganska många av dem, för alla kommer ju inte att rymmas på våran balkong hehe.

Mina små bebisblommor ;-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0