Hos gynekologen

Förlåt om du som läser kanske snart ska käka eller så men jag känner att jag måste skriva av mig.

Ja idag har jag varit och lämnat cellprov. Alltså det skrapas ett cellprov från livmodertappen så man tidigt ska kunna se om en kvinna har eller har risk att utveckla livmoderhalscancer. Det är nu tredje gången som jag särar på benen för en främmande äldre dam. Känns skönt att det är gjort, för nu dröjer det 3 år till nästa gång. Förhoppningsvis! Jag har alltid inbillat mig att gynekologer, medans de kraffsar på livmodertappen, är tillsagda att säga att deras patienter är fina där nere för att avskräcka besöket lite. De två tidigare gångerna har jag fått höra det och alla mina kompisar som berättat om deras gynbesök har också fått den komplimangen. Men nu blev det faktiskt ett undantag. Den här gynekologen sa inte alls mycket, hon var snarare lite fummlig av sig. Jag var inställd på att få nån komplimang, precis som tidigare men icket. Då ställer man ju sig den frågan, att man kanske inte är fin där nere. Men jag vet ju att alla ser olika ut och alla är unika. Om jag ska vara helt ärlig så skiter jag i vad en främmande kvinna säger om mitt underliv, men för att vara lite proffisionell så kunde hon klämt ur sig och iallafall frågat om jag varit hos gynekologen tidigare eller inte. Tur var väl det att jag hade det, för tänk om jag var "nybörjare". Det hade nog varit läskigt. Hur som helst så kommer jag få provsvar så småningom, med ett brev i brevlådan.

Tänk vad bra ni killar har det som slipper visa hela paketet för en främmande karl som klämmer och känner.



Kommentarer
Postat av: Andreas Lundqvist

Ja huva, men jag tror nog att jag skulle vilja ha en kvinlig gynekolog som klämmer.

Men det är ju bra du kollar dig, killar skulle ha obligatorisk stestikelkoll.

Kram

2010-04-27 @ 18:40:33
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/
Postat av: mamma

Det är ju bra att sånt där görs om än det kan kännas lite genant,dom har nog sett underliv så dom spyr

2010-04-27 @ 21:13:55
Postat av: sanna

ja de är ju aldrig kul att gå dit =( jag har också en tid fast inte föräns typ 5 maj om jag kommer ihåg rätt.. jag vill inte änns sitta i stolen, blääääää..



Men hur är de med dig annars du ? kram

2010-04-27 @ 22:25:25
URL: http://saganomrasmus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0