Misstänker att Clara blivit påsatt



Eller ska man kanske kalla det frivilligt våldtagen. Varför ska katter vara så våldsamma när det kommer till sex?! På den tiden annika fortfarande hade livmodern kvar och sprang ute och friade till kattgubbar, då kom hon in med en helt kal fläck vid nacken och småsår på kroppen. Det resulterasde alltså i att hon blev med kissebebisar.

Nu iförrgår så var Clara utomhus med de andra två katterna men hon syntes inte till på hela dagen. De andra katterna kom in när det började skymma precis som vanligt. Även om jag gick länge bland alla uthus och letade och lockade på Clara så varken hördes eller syntes hon till. Jag tänkte ja ja hon får väl vara ute i natt, och så blev det.

Dagen därpå, alltså igår morse när jag vaknade satt en uppburrad liten katt med stora gula stirrande ögon på bron. Det var en liten Clara som ville in, hon var blöt i pälsen eftersom det regnade lite smått just då. Hon gick direkt till matskålarna och gluffsade i sig mat. Sen gick hon och la sig i min säng. Helt slut och trött i hela kroppen, hon reagerade inte på att jag sa hennes namn flera gånger, hon ville inte ens öppna de gula vackra kattögonen. Jag lät henne va.

Kring 18.00 samma dag så hörde jag ett gläffsande gurglande ljud från henne. Jag gick fram och hon skakade på huvudet och blodet sprutade. Hon låg på min sovkudde för tillfället och den blev alldelles blodprickig och det kom även på lakanet. Jag blev rädd och tog föriktigt i henne för att kolla vart det kom ifrån. Just under hennes haka var det en kal fläck och inge hår, precis som det brukade vara på Annikas nacke när hon haft en flört med en kattgubbe. Förutom att Claras även blödde och hade ett djupt hål av ett kattbett just under hakan.

Jag vet att hon kommer bli bra så småningom, hon behöver bara få vara ifred från de andra katterna ett tag, och jag tvättar hennes sår med sårsprit och ser efter hennes sår ofta och kollar hur hon mår :-)



För katter är det ju normalt att kattgubben biter tag i honan och håller fast henne på marken.
Men varför ska katter måsta vara så hårdhända när de ska para sig?!

Är det en kattgubbe som varit på henne eller är det i själva verket bara en vampyr som lurar där ute i mörkret?!

Har min lilla kissemisse blivit av med oskulden?!

Blir det kattbebisar till sommaren?!

Kommentarer
Postat av: mamma

Då är det bara att hålla koll på tiden?

men konstigt att det inte blivit tidigare?

2010-04-09 @ 17:56:44
Postat av: Johanna

Jasi katter... inte verkar det som att hon pysslat med något fint och romantiskt inte men blir det kattungar så är ju det himla roligt :D Det finns inget gulligare än ett par veckor gamla kissekatter! kram

2010-04-09 @ 18:45:13
URL: http://roosjohanna.blogg.se/
Postat av: Andreas Lundqvist

huva, så där brutalt har jag alldrig sett en katt blöda.

2010-04-10 @ 09:40:06
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0