Några dagar i Nybyn

Åkte som sagt till Nybyn söndags för att jobba mån-tis,
skulle ta hand om fuse och hundarna eftersom Berit och Stefan skulle på en liten studieresa.
Söndagkväll passade jag och Gugge på att byta däck på min bil.

 

Cita hon fick ligga på kraftfodersäckarna så hon inte skulle vara ivägen.
Där låg hon och spanade på vad vi gjorde för nått :-)




Dom var gode så leriga vinterdäcken, så det tog ett tag att få dem rena från sörjan.


Jag gillar när det är dags för att byta till sommardäck för bilen får ett helt annat utseende med sommarfälgarna på. Jag passade på att tvätta bilen också, så nu blänker hon (än så länge) :-)

 

I fuse gick det bra att jobba, hade ju en praktikant så lite hjälp fick man med skrapandet och att blanda foder :-) Måndag eftermiddag krånlgade det lite och Gugge fick svettsa ihop en robotgrind, sen var det två strömavrbott under dagen. Men förutom det så har det flytit på gallant. Just deras ladugård är rätt lätt att bara hoppa in i när man inte jobbat där på länge. Dessutom hade Berit skrivit en bra lapp på vad som skulle göras som man kunde kolla på så man inte glömde något. På tisdagen gick det som sagt så bra i fuse och inget krånglade, så jag passade på att tvätta robotrummet, skura golvet i fikarummet och pyssla på med lite sånt när det fanns tid.


Egon och Cita myser :-)

 

Jag gick en låångpromenad med alla tre hundarna och lilla Sessan (som i vanligt fall brukar var ett vilddjur med mycket energi) gick direkt till sin säng när vi kom in och där sov hon nästan 2 timmar :-) Hon är nog sötast när hon sover haha ;-)


Kommentarer
Postat av: Andreas Lundqvist

Det ser ut som att du sitter och sjunger på ena kortet. :D

2010-04-22 @ 18:21:38
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0