Jag ska gå frisörutbildning


Onsdag den 4 Aug kl 15:00 hade jag intervju och arbetsprov bokat mitt i centrala Örnsköldsvik, på en privat frisörskola.
Det var bara för oss att sätta oss i bilen och dra neröver. Regnade konstant från start till ankomst (och även vidare tills vi var hemma igen.) Men vi kom fram i alla fall. Jag var gode nervös men hon som skötte allt var en sprallig och glad frisörlärare med mycket humor, så vi skrattade oss igenom intervjun, (på ett bra sätt).

Hon frågade en massa saker om mig och jag fick göra en personlighetstest, vilket gick väldigt bra. Sen gick vi över till skolans frisörsalong som var ljus, modern och fräsch. Där fick jag göra 5 kunskapsprov, så hon kunde se om jag var nått för skolan att sattsa på. Ett form & bild test, ett färgtest, kunna klippa raka toppar över huvudet, rulla upp permanentspolar korekt och fläta en sned inbakad fläta med häng. Mycket roliga test, jag fick godkänt på alla utom färgtestet, där det handlade om varma och kalla färger i kombination med varandra, men det kommer jag definitivt att lära mig mer av under utbildningen. Jag ska sluka all information och proppa hjärnan full med kunskap :-)

Efter arbetsproven så lämnade hon mig och gick in på sitt kontor en stund sen sa hon helt enkelt bara att jag var välkommmen att börja hos dem :-) Himla nice!!

Jag valde att hålla det lite hemligt innan jag viste säkert om jag kom in eller inte, när jag nu fick veta direkt att jag kommit in på skolan så tänkte jag överraska mina föräldrar. Tyvärr så blev det ingen positiv överraskning i deras ögon, vilket jag tycker är synd. Hade hoppats på deras stöd eller ett grattis iallafall.
Tur jag har Gugge som faktiskt tycker det är kanon och att jag ska göra det jag tycker om. Han stöttar mig till 100%. Tack älskling!
De flesta säger att det är svårt för frisörer på arbetsmarkanden, och det är jag medveten om. Men jag vill verkligen detta så gärna och jag tänker genomföra utbildningen. Vet bara inte ännu om jag börjar 23 Aug eller Jan 2011. Trodde från början aldrig att jag skulle komma in, men gick länge och hoppades. Nu när jag har foten inne så då jädrar ska jag sattsa på att få bort den där piga-stämpeln jag har i pannan och faktiskt bli något jag trivs med!

 

HEY!! Jag ska bli ö-viks bo!! ;-)



Utsikten över Örnsköldsvik
och en glad Sandra efter beskedet i Ö-vik
och hennes underbara pojkvän som verkligen ställer upp

(Ignorera hans grimarsh på bilden bara haha)


Kommentarer
Postat av: Andreas Lundqvist

Hoppas att det går bra, hur länge går du skola där då?

Men jävlar om du börjar hålla på Modo.... då...

2010-08-06 @ 03:06:44
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/
Postat av: mamma

Du har ju inte pratat med mig om det.Det är ju alltid bra att utbilda sig.Jobbet blir ju en annan sak senare.Lycka till.

2010-08-06 @ 09:20:29
Postat av: Andreas Lundqvist

Det låter spännande. Håller tummarna.

han åt faktiskt inge sand vad vi såg i allafall. Men han försökte gräva en grop så han skotta oss fulla med sand :D

Kram

2010-08-06 @ 12:02:39
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/
Postat av: Storebror Johannes

Skit i arbetsmarknaden, du har ju inte utbildat dig klart det här året... arbetsmarkanden går upp och ner utan att nån kan veta hur. Gör det du tycker är kul, det äre fler som vill och önskar kunde vara möjligt. Sen ifall du kommer få klippa mig elelr inte är en annan femma...

2010-08-06 @ 18:00:05
Postat av: Johanna

YÄY! Så himla kul :D Grattis!! :D Jag vet en hårig Johanna och två lurvtussar till barn som du kan få öva på HUR MYCKET DU VILL! :D

2010-08-06 @ 19:52:10
URL: http://roosjohanna.blogg.se/
Postat av: elin

Men gud vad spännande! Grattis!! :) Vad roligt!! :

2010-08-18 @ 10:14:08
URL: http://mejelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0