Erland 90 år

I lördags bar det av mot Gustavs farmor och farfar för att fira att Erland blivit 90 år. Alla deras barn var samlade förutom en dotter som befinner sig i Afrika just nu. Jag trodde det skulle bli en lugn kväll med kaffe och tårta men så var inte fallet. Det börjades med en välkommstdrink, där jag erbjöd mig att vara chafför, så Gustav fick dricka välkommstdrink, några öl, några shots. Ja jag höll tillslut inte koll på vad han drack eller inte drack. Men vi hade iaf trevligt och det var super god mat som det bjöds på, med tårta till efterrätt :)

Jag satt och tänkte på en skillnad mellan min och Gugges famlij/släkt.. Min träffas mkt mer sällan ihop och hittar på något, ju för sig så har ju alla 50 års fester varit för länge sen både på mammas och pappas sida. Men jag skulle nog säga att min famlij/släkt är lite torr och tråkig när det gäller träffar med varandra. När man träffar Gustavs så är det alltid mycket skratt och skämt och alla har ett leende på läpparna. Helt enkelt en helt annan stämmning. Det är nog för mycket intriger i min dokusåpa familj :P Men jag gillar den endå!



Kommentarer
Postat av: Andreas Lundqvist

Förr var det mycket mer. Men du kanske inte minns det för du och Johannes var inte så värst gamla då.

Fast det var mest på pappas sida.

Kram

2010-02-16 @ 19:58:29
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/
Postat av: Erika

Det är samma hos oss. Lite tråkigt tycker jag men de är säkert för att man har äldre föräldrar med.!

2010-02-18 @ 17:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0