Nationell hundutställning med Sessan

Idag har jag varit handler åt mina svärföräldrar när de ställt ut lille Sessan i valpklass. Dagen börjar med att vi försov oss! Oups! :P Men som tur var så ringde Berit vid 9.00 tiden så jag hann dit med Sessan för att checka in henne och göra veterinärbesiktningen. Gugge kom dit lite senare med jourbilen för att hålla oss sällskap och fota i ringen. Även Berit och Stefan dök upp innan för att se på hur det skulle gå för deras hund. Det gick jätte bra och hon fick 1kv och en gode bra detaljbeskrivning. Hon var så duktig att visa upp sig och hon har verkligen en bra mentalitet den damen. Tror det finns goda chanser för henne att lyckas i jaktmarkerna :-) Jag blev himla sugen att ställa ut Cita också när jag såg alla utställare, men hon får spara sig till nån annan gång :-)

 

Dagens bilder

Efter utställningen bjöd vi hem Berit och Stefan på Ludospel (typ som fia med knuff) och middag. Jag stekte upp potatisen som blev över från surströmmingen och gjorde laxfileér med västerbottensost i. Det var mycket trevligt och gott, sen blev det ju över från min cheesecake från igår också, så det tog vi som efterrätt :-) Fast gugge hann inte få efterrätt för han var tvungen att rycka ut på jour för att ett träd blåst över en ledning. Thihi stackars han! Men då blev det ju dessto mer efterrätt till oss ;-)


Kommentarer
Postat av: Andreas

Sessan är en rätt så fin hund, för att vara stövere. Egon också för den delen :D

Kul det gick bra, och kul att hon och Wolf kommer bra överens.

Kram

2010-07-18 @ 21:55:59
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/
Postat av: mamma

Ja det blåste ju väldigt kraftigt ett tag på afton en tromb såg jag det var nån stans,tackför igår

2010-07-18 @ 22:06:37
Postat av: emma söderlund

Vad roligt att det gick bra! :) ni var fina båda 2 där ute i ringen :):)

2010-07-19 @ 00:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0