Tränat spår

Idag har jag varit och lagt spår till Cita.
På senaste tiden har jag lagt många korta spår vid gården, där jag lärt henne att "visa" apporten, och eftersom jag vet att hon spårat förut och att Anki http://www.tvarastugan.se/( citas förra ägaren) sagt att Cita är duktig, så la jag ett med 2 vinklar direkt. Jag kan inget annat än bli enormt stolt över min fina schäfer darling! ♥
Spåret blev ca 60 meter från vinkel till vinkel och jag tycker hon spårade hur fint som helst :-D
Det kändes faktiskt som det var hon som lärde mig, eftersom hon har mer erfarenheter av det.

Datum: 19 Maj 2010, Onsdag, Kl 21.00
Plats: Heden
Vindstyrka: Svag vind
Fuktighet: Mycket torr mark och luft
Temperatur: +10 grader
Spåret låg i: 20 min

Här har jag ritat upp spåret.
Svarta linjen är själva spåret jag la
och den streckade röda är ungefär så som Cita spårade.

 

Självklart ska vi lägga ett nytt spår imorn, då kanske vi prövar lägga det på Mora.


Kommentarer
Postat av: mamma

I den här ,att ni orkarvärmen

2010-05-20 @ 16:11:56
Postat av: Sandra

Mamma läs att det var 10 grader då vi spårade. Så det var inte varmt, alldeles perfekt i skogen :)

2010-05-20 @ 18:19:36
URL: http://livetarvackert.blogg.se/
Postat av: Anonym

ok det missa jag här är fortfarande24 grader ute

2010-05-20 @ 19:11:05
Postat av: Sandra

Jaja.. det var iaf 10grader ute IGÅR där vi var i skogen!

2010-05-20 @ 21:54:32
URL: http://livetarvackert.blogg.se/
Postat av: GUstav

såg ut på ritningen att det gick riktigt bra :D vad roligt

2010-05-20 @ 23:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0