Gugges present

I går gav jag Gugge hans present, en upplevelse.

Det blev en överraskning, jag tog med honom till Svansele vildmarkscenter, där han aldrig varit. Jag var dit när jag var liten men det minns jag knappt. Vi gick tunt och kollade på alla uppstoppade djur som var indelat i årstiderna och lite annat. Mycket intressant och ganska trevligt. Sen bjöd jag honom på deras vildmarksbufé som de gör över öppen eld utomhus, den bestod av potatis, renkött, älgkött, ädelfisk (röding) och lite sånt. Jag skojar inte när jag säger att det var nog den saltaste maten jag ätit i hela mitt liv. Älg och renköttet var värst! Jag fick hurvens när jag åt det och kunde inte ens äta upp allt. Potatisen var också fruktansvärt salt!! Den enda som var riktigt gott var fisken. Den smälte i munnen och var lagom salt. Sen skratta vi när vi såg att de hade breggotts extra saltat vid brödet också hehe :-P Men det var iaf en upplevelse och en mysigt besök.



Levande abborrar och lite andra fiskar.



Ahhhhh....


Klia ruumpa!


Klappa rävisen.


Salt men gott ;-)



Kommentarer
Postat av: Andreas Lundqvist

Har aldrig heller varit där.

kram på er

2010-08-24 @ 16:44:26
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0