Sanningen

Deprimerande nå jävulskt, men nu ska ni få veta sanningen.

Betalade räkningar igår.
Förra månaden fick jag över 443kr som jag kunde leva på till nästa utbetalning från försäkringskassan.
Det gick bra, jag snålade med en hel del och lyckades till o med tanka bilen precis för att kunna ta mig till och från sävast, där jag var bjuden på 30års fest.
Den här månaden fick jag kvar 17kr!!!!!

Tror ni jag längtar tills jag får börja jobba igen eller?????

* Jag äter aldrig mer frukost.
* Jag äter oftast bara en ordentlig middag.
* Jag köper inte mjölk längre utan dricker vatten.
* Kaffet dricker jag inte längre här hemma.
* Jag är fortfarande snusfri och det är mycket pga min ekonomi som jag valde att sluta.
* Jag har sålt rätt mycket grejer på internet :)
* Katterna ger jag betydligt mindre kattmat och har bytt till ett billigare foder och kattsand!
* Jag tränar nästan aldrig mer på gymmet för jag vill inte slösa diesel dit och hem. Jag försöker gå långa promenader med Cita istället, men jag älskar gymmet och saknar det som fan :(
* Nu när cita löper så har jag inte kunnat köpa bindor till henne, utan viker toapapper och lägger i hennes tikskydd istället.

Ja det är en hel del annat jag gjort också för att kunna spara pengar.
Men har ni några tips på hur jag kan spara lr tjäna pengar så kom gärna med tips????

Jag har funderat flera gånger på att säga upp lght:en och flytta till mamma och pappa.
Men det skulle bara bli ännu mer deprimerande.. Jag funderar varje dag på grejer jag skulle kunna sälja..

Jag ska inte heller sticka under stolen med att jag tidigare lånat lite pengar av min älskade mamma. Vad skulle jag göra utan dig mamma ♥ Jag HATAR att låna pengar av andra. Det är bland det värsta jag vet, men ibland så har man inget val. Jag hoppas nu att jag får den här heltiden som kanske är på gång hos PiteTaxi :) För jag behöver den verkligen!! Jag vill kunna stå på mina egna ben.. men framför allt, kunna hitta på nått kul nån gång. Kanske se bio lr bowla.. det  hade vart hur kul som helst. Men istället så kämpar jag för att kunna leva igenom vardagen.

Jag har verkligen visat PiteTaxi att jag är intresserad av jobb och jag har verkligen kämpat för den här heltidsplatsen. Så jag håller bara tummarna att det kommer gå bra, och att jag får en lön som jag kan betala räkningar med och ändå ha kvar så jag kan leva och hitta på nått kul. Fatta LESS jag är på att vara så jävla snål hela tiden :'(


Hur jag ska klara mig igenom den här månaden återstår att se..
Jag och en polare bestämde för flera månader sedan att vi skulle bila till Norge under påsk och hälsa på en kompis. Men hur jag ska klara det vette fan :'( Jag vill så himla gärna och det är nått jag längtat väldigt mycket efter.. Skulle va så skönt att få komma bort från Pite och glömma alla problem och skit som finns här..

Snälla Gud, gör så det regnar pengar...

Kommentarer
Postat av: aina

När får du veta om du får jobb?

2011-03-29 @ 19:16:12
URL: http://ainalundqvist.blogg.se/
Postat av: aina

Norgeresan får du nog lägga på hyllan,ställa av bilen för den har du inte råd med just nu.Kram

2011-03-29 @ 23:13:23
URL: http://ainalundqvist.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det är så frustrerande när det är så mycket man vill men inte kan pga pengarna. Men jag hoppas du får jobbet, tror du är en skitbra taxichaffis :)

2011-03-30 @ 12:13:08
URL: http://joolindholm.blogg.se/
Postat av: Andreas Lundqvist

När jag såg ballar av stål då de blåste taxichafförer var det med en blond tjej. Då tänkte jag på dig.... hoppas du får jobbet men slipper smitare :)

Kram

2011-03-30 @ 21:38:42
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vad duktig du är som klarar detta. Förstår hur det är att vara fattig och snåla varje månad. Många sömnlösa nätter har man haft p.g.a oron. Men som sagt, efter regn kommer solsken. Så du kommer nog säkert få jobbet utan problem :)

2011-04-04 @ 04:49:02
URL: http://mliwestbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0