Vem vågar man lämna sin hund till?

Gått på stan idag med mamma, Jenny och Thilde och varit på jakt efter en armbandsklocka till min bror Andreas som fyller 30 nu i Maj. Andreas följde med oss så han vet redan om det. Vi tänkte det är ju bäst han får välja själv :-) Tillslut fastnade han för en jätte fin en som vi köpte åt honom, men han får inte den förns hans födelsedag såklart :-P Vi träffade Henke också och tog en fika. Winerbröd! ;-)

När vi kom hem så trodde jag allt hade gått bra med Cita som pappa var hundvakt åt den korta stunden vi var borta. Men som vanligt så hade han inte haft koll på henne. Så det var SISTA GÅNGEN han skötte henne, det är då ett som är säkert. Fast än jag sa HÅLL ALLTID ett öga på henne. Han ska inte ens få ha henne några minuter från och med nu. När man lämnar bort sin hund hos nån för att man tror de kan hålla ett öga på henne och det händer sånt här när man kommer hem så blir man bara ledsen och besviken!!! Pappa förstår inte hur viktigt det är att hålla koll på henne. Hon kan ju stoppa i sig allt möjligt skit och bli sjuk!! För när jag och Gustav inte är med henne så protesterar hon och hittar direkt på rackarbus, riktigt för att visa oss att hon minsann också ville följa med oss!!
Förra gången mamma och pappa var hundvakt då fick jag veta av grannarna att en lös schäfer hade sprungit nere på vägen dom dagarna. Men pappa visste inget.. och det kunde ju inte vara Cita??!! Men klart som fan att det var hon... Hon är snabbare än vad man tror. Konstigt att hon aldrig gör något dumt när hon är med mig???!

Nu idag hade hon alltså rivit ut hela sopkorgen (som var proppfull) över hela golvet. Bitit sönder och rivit i allt pappper som fanns i den och ätit upp några äckliga lakrits godisar som jag inte tyckte om och som jag hade snört i sopkorgen.

Vart var pappa då?! På nedervåningen, snarkandes på köksoffan kanske??
Nej, ALDRIG mer!!!





Kommentarer
Postat av: Emma Söderlund

De låter illa de! Tack gode gud att jag har en hund som lägger sig och sover då hon är ensam hemma :)

2010-04-18 @ 21:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0