Egon ♥

I tisdags fick jag ett sms av Berit som frågade om jag kunde ha Egon medans Sessan löper,
så vi hämtade honom samma dag då Gugge kom hem från jobbet :-)
Egon är en väldigt speciell 8-årig smålandstövare, och man måste lära känna honom för att förstå hur speciell han är.
Han är en himla söt liten krabat som älskar att bli kliad på magen, mysa länge i sängen och långa promenader med många nya dofter att lukta på. Han är inte så mycket för att busa hela dagarna, men när han vilat nån timme/timmar så kan han busa av sig och studsa på alla fyra med ett skall som är genomsnällt. Han gillar inte bollar, faktum är att han är rädd för dem, och dragkamp är han inte alls intresserad av.
Han blir väldigt lätt nervös och har tyvärr bitit flera personer. Fast dock aldrig nå allvarligt, men ett bett är endå ett bett! Sen så har han för en tids sen haft en knöl på halsen som veterinären tagit bort, nu har han även fått en knöl just under ögat. Det kan lika gärna vara canser, ingen som vet, för veterinären odlade inte på det.

Nu är ett datum satt åt honom, han ska få komma till hundhimlen.
Där finns det inga farligheter som mörker, åskoväder & strömavbrott som Egon är rädd för.
Där kommer han slappna av och bara njuta! ♥

Så nu kommer Egon vara här hos oss ett tag och jag har sagt till mig själv att
jag ska göra dessa veckor till de roligaste i hans liv!


Bild tagen i Frostkåge vintern 2007









Kommentarer
Postat av: Andreas Lundqvist

Egon. Kram på dig. Ska komma nån gång och krama om dig.

2010-08-20 @ 21:48:42
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vad kul! Kommer bli jättebra :) Det är ett år jag ska gå, till att börja med. Sen fanns det massa andra roliga fortsättningskurser man kan gå. Men det får jag se då :)

2010-08-21 @ 10:02:22
URL: http://joolindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0