FAN FAN FAN!!!!

Aldrig när något känns super bra och jag verkligen vill någonting, blir det så. Aldrig kan något bra hända mig!

Vi skulle få veta idag om vi fått en lägenhet som vi tackat ja på i Piteå. Vi fastnade verkligen för den och för mig var det nästan kärlek vid första ögonkastet. Men på hemsidan stod det att äreendet behandlas, men jag kunde inte hålla mig och ringde den trevliga kvinnan som bor i lägenheten just nu och som ska flytta ut. Vega heter hon. Jag frågade henne om någon annan tittat på lägenheten, och hon sa att det har ingen. Och hon blev glad att vi hade tackat ja och hade undrat det tidigare. Hon sa att det var kul, och att vi skulle höras senare om hur vi skulle göra med datum på inflytten osv. För att hon skulle gärna kunna tänka sig att flytta ut tidigare eftersom hon redan hade en lägenhet som väntade på henne. Jag blev jätte glad och glädjeruset forsade genom kroppen när vi avslutade samtalet. Jag skuttade omkring och var så lycklig!!!!

Kort därefter ringde Vega upp igen och meddelade att hon var lite chockad. För pitebo ringde henne kort efter att jag pratat med henne och sa att det är en kvinna från södra sverige som tackat ja, men som inte hade möjlighet att se på lägenheten innan, utan hade gått efter hur den var beskriven i ord för henne. Vega sa att hon var ledsen för det kändes som att det var vi som skulle bo där, men hon sa att det har ju funnits personer som tackat nej, efter att de tackat ja också, så än fanns det hopp.

Jag kände mig glad att hon ringde och berättade det, eftersom hon inte har skyldighet att göra det. Men endå så blev jag då jävla ledsen. All glädje krympte och blev till ångest på bara nån sekund. VARFÖR skulle jag ta ut glädjen i förskott innan jag fått det bekräftat. Tidigare har jag sagt till Gustav och flera andra att man ska inte hoppas på för mkt och ta ut något i förskott. Nu var det precis det jag gjorde!!!

VARFÖR I HELA FRIDEN GJORDA JAG DET!!!!! ='(

Det är inte meningen att vi ska få bo i en sån fin lägenhet med ett sånt fint läge helt enkelt ='(

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja det var ju synd,men hur kan en som bor söderut ha företräde?har hon mer poäng eller vad det är än ni?.Det kommer fler chanser.kram

2010-02-25 @ 12:17:01
Postat av: sandra

Mamma: Jo hon hade mer poäng än oss.. dåligt system egentligen, men så är det =/

2010-02-25 @ 13:35:28
Postat av: Andreas Lundqvist

Stackare, men jag vet hur det är. Bl.a med Wolf. Två ggr missa jag att få en valp, sen fick jag Wolf... den som väntar på något gott väntar alldrig förlänge. Det kommer kanske en ännu finare lägenhet.



Tack för att du och pappa fixa in min skräphög till stan.



Kram

2010-02-25 @ 19:01:18
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/
Postat av: sandra

Andreas: Jo precis, men tur var väl det att du fick vänta på en sån fin hund som Wolf :D Fast jag har väldigt svårt att tro att vi får chans på en finare lägenhet än den här.. Jag hittade inget fel på den och den har ett KANON läge vid vattnet och allt! Det kändes verkligen som HEMMA när man klev in i den, men tyvärr =(

2010-02-25 @ 19:09:37
Postat av: Johanna

Åh så himla typiskt. Jag förstår att du är irriterad - vem skulle inte vara det. Hoppas hon från södra sverige ångrar sej. Kram

2010-02-25 @ 21:00:40
URL: http://roosjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0