Första utställningen 2010

Japp i lördags steg man upp kl 3.00 för att rasta Cita, äta frukost och sätta sig i bilen för att köra mot Jokkmokk ridhus där det var nationell SBK- utställning. Det kändes drygt att köra men sällskapet i bilen höll mig vaken, Gustav, Andreas och Alexandra.

Wolf skulle ställas för första gången i sitt liv och fick 1kv 2kk, det gick mkt bra. Så det är bara fortsätta och försöka nå bruksklassen, visst Andreas :P

Cita fick också 1kv 2kk, jag är så stolt över min tjej. Hon skötte sig jätte bra i ringen.
Domaren dömde lite snällt och placerade en bångstyrig yngre tik före Cita som dessutom gjorde två mindre utfall mot resterande hundar i ringen. Det kan tyckas vara att gå över gränsen och att placeringen automatiskt ska bli sist men domarn bestämmer ju. Men nåväl, jag är nöjd med min tös, och ser nu fram emot Piteås utställning i Maj =)

Å tänk att man är så tappad baki flötet att man ibland kan köra fel några mil på samma väg två gånger i rad!! Ja jag missade avfarten mot älvsbyn på väg från jokkmokk IGEN!

Jag körde och pratade hund med andreas.
Alexandra fotade med sin kamera.
Gustav hade huvudet i boken för lastbilstillstånd och satt och pluggade.
Helst plötsligt höjer Gustav huvudet och säger:
-Vart faan äär du???!
Jag tittar mig snabbt omkring och bromsar. FAN! INTE IGEN!

Då var det bara att försöka vända mitt på vägen och köra tillbaka några mil.
Men passagerarna i bilen fick sig då ett gott skratt ;D

Min slutsatts: Jag ska ALDRIG mer köra till eller från Jokkmokk!!





Kommentarer
Postat av: anna

2010-02-16 @ 17:20:44
Postat av: anna

Jo de är bra.. jobbar o hoppas på arbete i kiruna så fort som möjligt =).. men då kanske vi ses då om jag jobbar =) hälsa gugge!!

2010-02-16 @ 17:22:48
Postat av: Andreas Lundqvist

"som C Kalla sa -ska bli bäst i världen, ta osmedalj i ädlaste valören" säger även Wolf - Wow, vov Yyyyl mjauu ?!! :)



Var skitskoj i Jokkmokk, lite långt bara. Men fler och mer ska det bli. Han är ju bara valp, och jag så ung. Har många år framför oss :P



Kram

2010-02-16 @ 20:04:54
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0