Utställningsbadat Sessan

Igår åkte vi till Lule för att hämta Gugges bromsbelägg sen passade vi på att hälsa på Sanna, Peter och Rasmus på Tuna när vi lika var där. Där pratade vi, drack kaffe och hade trevligt :-) Det var kul att ses efter ganska lång tid.
Efter det stressa vi till Ä-byn för att hämta mc-däcket. Svängde förbi Gugges föräldrar och vi fick även kaffe där :-) Sen följde deras smålandstövarvalp Sessan med oss hem för att jag ska ställa ut henne på söndag här i Piteå. Det är södra norrbottens kennelklubbs nationella hundutställning. Så det ska bli himla intressant. Därför har jag klippt klorna och uställningsbadat henne idag så hon är fin i pälsen. Jag valde att använda Citas "hårfällnings" schampoo istället för det vanliga hundschampot, och mycket riktigt så släppte Sessan en hel del hår :-) Men det gick jätte bra att bada henne, hon satt så snällt i badkaret tills jag var klar. Sen fick hon ett litet tuggben för att hon varit så duktig. när jag lika var igång så klippte jag även Citas och katternas klor i samma veva.

Sessan i badet

HÅÅÅÅR

Nybadad och fin


Kommentarer
Postat av: Jeanette

så fin :)

2010-07-15 @ 13:52:10
URL: http://jean1e.blogg.se/
Postat av: Andreas

Fin hon blev.

Wolf ska få sin andra dos fästingmedel imorgon, så han ska nog få sig en tvätt, fast nästa vecka så det får gro in i huden.

kram

2010-07-15 @ 23:16:52
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0