En sommardag

Jag satt och sprättade upp några gamla gardiner med komöster på som sen jag sen häftade på stolsdynorna i fikarummet i fuse. Hann inte sitta där länge så kom gårdens katthona Bina och ville vara lite social. Hon gosade lite och kurrade sen la hon sig i blommbänken och rullade omkring och hade det skönt, såg riktigt mysigt ut.



Gick en promenad i skogen för att leta efter ljung att sätta i trädgården där jag rensat ogräs. Tog då med mig hundarna och fotade dem på ängen innan skogskanten, full av blommor. Ååå så somrigt det kändes! :-)


Efter skogsvistelsen tog sig Egon ett uppfriskande bad i trädgårdsdammen.


Här är lite av det jag pysslat med i veckan. Börjat att måla korridoren i fuse. Ginstgul heter färgen, faktiskt en himla fin färg, passar bra där :-) Det blåa ni ser på bilden är Gugges egendesignade skohylla.

Sen rev jag bort tapeterna på garderoberna och målade även dem ginstgula.


Nästa vecka blir det att ta sig an resten av korridoren också, som är barnskitgul. Kommer bli ljusare och betydligt mysigare :-) Nu har jag långhelg, för jag fick ta ledigt imorn eftersom jag jobbade en dag innan examen :-D

Kommentarer
Postat av: mamma

kolla min fjäril,den var häftig,vad fint du gör

2010-06-23 @ 22:05:36
Postat av: Andreas

Sessan har vuxit lite grann sen sist jag såg henne.

Kram

2010-06-25 @ 09:41:20
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0