Piteå BHK officiella utställning för brukshundar

Ja den 6 juni på Sveriges nationaldag och Gustavs namnsdag så var vi på utställning här i Piteå. Brorsan kom hit med Wolf och det var fint väder och trevligt men gick inte så bra som jag hoppats, för Wolf och Cita. De fick var sin 2:a. Hade ju varit fint med en 1:a på nån av dem iaf, så de fick komma vidare och tävla mot andra. Domaren dömde hårt med rättvist. Han delade ut få 1:or och många 2:or. Så det kändes ju endå rättvist under dagen. Men som sagt jag ställer ut Cita för att jag tycker det är kul, det är ju fortfaradne samma underbara hund jag åker hem med :-D Får helt enkelt hoppas på bättre en annan gång.

Jag ställde först Wolf, han var ganska het och som en virvelvind inne i ringen och inte så lätt att visa fint, men han lär sig han med. Han fick fina omdömmen av dommaren trots att han är ganska ung :-) Cita ställde jag lite senare under dagen men hon var lite tvärtom, hon var snarare seg i ringen och inte lika allert som hon brukar vara. Det var ju visserligen varmt för hundarna den dagen. Hon fick nerdrag för sin vågiga päls och att hon kunde vara lite mer självständig, vad han nu menade med det. Men som sagt, vi hade kul och hoppas på bättre resultat nästa gång. Kan ju inte alltid ligga på topp ;-)

Här kommer lite biler på Wolf..






..och på Cita :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0