Så egna blomfrön

I morse hjälpte min snälla pappa mig att lämnade in min bil på service och det lutar åt att de ska ha kvar den över natten för att byta kamrem och lite annat. Men jag behöver den ju inte så de får ta den tid det tar =) Bara jag har den på söndag då vi ska kolla på  lägenheter i Piteå.

På vägen hem så åkte vi förbi Ica Maxi och handlade lite inför jaktmötet som pappa ska på ikväll. Jag ska nämligen göra 25 mackor till dess som han ska ha med sig.
Sen passade pappa på att köpa såjord och frön till att odla egna tomater och gurkor. Jag köpte fyra olika sorters blomförn som jag nog ska plantera i helgen. Ska bli spännande. Jag tycker det är kul att odla blommor själv. Haha så i sommar ska jag bada i blommor ;-D Fast det blir nog över några plantor som min snälla och söta mamma ska få ta till sommarstugan =)

Bjuder på några biler jag googlade fram på blomfröna jag köpt =)

TÄNK, SNART ÄR DET SOMMAR!





Pappa får hålla sig till att odla grönsaker =)




Kommentarer
Postat av: mamma

Ja du det är mycket jobb med det.

att sätta gurka å tomater lönar sig då inte.

mer jobb än vad man får ut av det.det blir MYCKET billigare att köpa dom,

Det blir kul att gå på stan med dig i morgon det var länge sen

2010-03-11 @ 19:44:19
Postat av: Sandra

Jo jag vet att det är mycket jobb med det =) ..det var pappa som ville ha tomater och gurka, det är ju så mycket godare med hemodlat =) Att se blommorna komma upp ur jorden kommer bara bli kul =) Jag har ju faktiskt inte så mycket annat roligt för mig här i Frost så det blir perfekt :D Jo det ska bli kul, vi kan ju kanske ta en fika nån stans också =) kram

2010-03-11 @ 21:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0