Ko-Snack

Idag har det varit lite stunder utomhus i härliga solen. Busat med Cita i snön och cykeln min fick åka fram ur förrådet, skruvade åt fotstödet som satt lite löst och sen ska jag tvätta upp den och smörja kedjan. Otroligt nog så var det tillräckligt med luft i däcken :-) Jag och Cita kommer nog hinna med några härliga cykelturer här i Frostkåge innan vi drar flyttlasset mot Piteå.

Pluggats matte har de blivit också, och mer kommer det att bli imorgon på morgonen.
Suck! inte roligt. Men imorn är det ju prov som gäller efter lunch! Jag hoppas på G. *hoppas*.

Ikväll har jag varit hela fyra timmar hos bönderna Mikael och Maria. De såg min artikel i tidningen och ringde mig för att prata jobb och ville jag skulle komma förbi och prata lite mer. Jag åkte dit idag vid halv fem och kom inte därifrån förns halv nio! Haha FYRA hela timmar med massa ko-snack :-) Det var himla trevligt och vi skrattade mycket. De tyckte det var synd jag skulle flytta till Piteå, för de tyckte jag verkade vara en härlig och ko-kunnig tjej.. och sånt känns ju himla roligt att höra. Kor är ju verkligen ett ämne som jag KAN! Kanske bland de enda ämnen jag kan också hehe :-P De såg tydligen direkt att jag var en ko-kännare. För korna reagerade inte på att jag var på besök under hela mjölkningen, annars brukar korna bli oroliga och lite stressade när det kommmer nytt folk i mjölkgropen.

Jag och underbara kossan Svea sommaren 2009.

De sa att jag var välkommen att mjölka när vill, och det känns ju skönt att veta.

Nu har jag iaf duschat och är redo för sängen. Imorn blir det på allvar.. Matteprov!
Shit.. är lite nervös.....




Kommentarer
Postat av: mamma

lycka till,det ska nog gå bra,kram

2010-03-24 @ 10:03:30
URL: http://cheze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0