En hel vecka med Sessan =)

Ja nu har en vecka passerat fortare än jag kunnat blinka. Jag har varit hundvakt åt Sessan en liten smålandstövarvalp som mina svärföräldrar äger. De har varit utomlands och tillfrågade då mig som hundvakt. Jag har hunnit bli himla kär i henne och hoppas verkligen att de kommer hinna arbeta mycket med henne nu och i framtiden så hon blir en bra jakthund. Jag tror hon kommer göra Stefan och Berit mycket stolta inom jaktlyckan, jag tror på henne! Lilla söta Sessan

Hur som helst så har hon sköt sig superbra här med mig och Carmencita i Frostkåge. Jag började med att klippa klorna på henne sen var det bara bus och bus och mera bus hela första dagen. Vi har tränat koppelträning och sitt & ligg. Sen förstås lite vardagslydnad, så som att hon måste sitta för att jag ska kunna ta på och av henne kopplet och att man inte får rusa till varken matskål eller ut genom dörren förns jag sagt varsågod. Hon lyssnar himla bra och är snabblärd, percis som alla valpar är :-) Jag tycker också att hon är en väldigt kul hund att arbeta med. Hon ger så mycket :-)

Jag fick låna brorsans valpbur som han hade till Wolf i när han var liten. Hon kände sig verkligen trygg och hemma i den direkt och jag tvingade aldrig henne in i den, utan hon fick ta första steget själv. Hon förstod fort att det var hennes plats så när hon var trött gick hon la sig i den. Tror det var en bra lösning på natten eftersom min älskade schäfertik löper just nu och därför kan var lite ilsk och egenyttig om sina grejer. Då kunde jag sova tryggt och veta att de inte kunde ryka ihop p.g.a nått sånt under natten :-)

Under den här veckan har Sessan dessutom fått mycket miljöträning. Hon har träffat mycket nytt folk, nya hundar, katter och faktiskt en mus.. så kolla in videoklippet :-) ..och framförallt många nya miljöer. Vilket resulterat i en trött valp på kvällarna :-)

Jag har bara njutit av att få förtroeendet att ta han om detta lilla busfrö och här bjuder jag på lite snygga bilder på henne och en film från veckan, där hon tar sitt första byte.





Sessan i den trygga buren :-)


En snygg hund


Tar sig en funderare


Shäferhanen Wolf och Sessan busar för fullt


I en av många skogar hon fick bekanta sig lite med vid Skellefteå


Vi tre på valborgsmässoaftonen :-)

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja,Hon har nog haft det bra i din vård.Musjägaren

2010-05-03 @ 21:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0