Vilken mus?

Hörde ett gnagande ljud under diskbänken, en liten mus hade visst hamnat i råttfällan. Jag tog ut fällan och stod länge och kollade på den lilla musen, liksom inspekterade honom. Han hade stora pungkulor kom jag iallafall fram till. Ganska söt faktiskt, så jag gav honom lite ost, så som alltid folk gör i filmer. Han åt då upp ostsmulorna, så det måste ju stämma att möss gillar ost :-) Sen ställde jag ner buren på golvet och katterna mina fick också inspektera honom. De tyckte nog att han såg god ut. Så jag släppte ut musen utomhus på gräsmattan samtidigt som jag släppte ut katterna. Men konstigt nog så gick alla katter år var sitt håll och den lilla husmusen sprang under en stor gran. Jahapp, då va det roliga slut tänkte jag och gick in... kort därefter gick jag ut med Cita igen för att ta en hundpromenad. Då kom Panter från hett helt annat håll springandes med en mus i munnen. Skrämmande lik den jag just släppte ut, (fast alla möss ser väl likadana ut) jag hämtade såklart kameran och filmade när Panter knastrade i sig först öronen, sen nacken och sist hjärnan på musen. Jag sparar er den filmen, för den kanske inte skulle uppskattas som så trevlig för alla läsare ;-)

Nu kommer jag ju aldrig att få veta om det var den musen eller inte som Panter stoppade i sig. Hmm typiskt!




Kommentarer
Postat av: mamma

Du skulle ha märkt den.

2010-05-06 @ 14:38:11
Postat av: Andreas Lundqvist

Huva, du är ju "nästan" lika ond som killarna som tränade sina jaktundar med små kaniner.

Första föda upp den, visa den för kissarna, sen bussa dem på honom... :P

Kram

2010-05-06 @ 18:36:38
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0