Helgen


Ja igår åkte jag till Froskåge, till mor och far. Jag lånade mammas syrum och sydde in en arbetsjacka som är för stor i axlarna till My, så nu ska den nog passa bättre :-) Mamma bjöd på god kalkon, hasselbakspotatis och beaniessås. Till det drack jag och mamma var sitt glas rött. Blev några till glas under kvällen också. Vi prata såg tv och bara umgicks. Ganska mysigt faktiskt!
Söndagen och farsdag! Jag började med att packa bilen full med lite möbler, brorsan var snäll och hjälpte till. Sen laga jag Jonas favoritbyxor som hade hål i sig lite överallt, så nu är de hela :-) Sen passade jag på att laga ett par av mina byxor också som hade en litet hål i knät. Det är som kul att sy och dona på, det är som rofyllt på någe sätt. När jag väl skaffar hus långt fram i tiden så skulle jag vilja ha ett eget syrum precis som mamma har :-) I hennes syrum finns typ allt man kan tänkas behöva!
Sen blev det att käka kalkon igen, shit så gott det var! Mmmm :-) Jag hade bakat en tårta som vi sen åt till efterrätt tillsammans med kaffe. Pappa fick lite farsdagspresenter och det var som en lugn dag.

Nu sitter jag här och ska strax bege mig till nya lägenheten, som just nu ser ut som ett bombnedslag med lådor och möbler utspritt överallt. Ska sova där för första gången inatt.. imorn bär det av till intervjun. Hoppas det kommer gå bra!






Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så snäll så :) hoppas det går bra på intervjun, håller tummarna!

2010-11-14 @ 23:10:17
Postat av: Mamma

Kanske att nån av mina barn har ärvt mina sygener.HiHi

2010-11-15 @ 13:47:49
URL: http://http;//AinaLundqvistblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0