Jag ska utbilda mig till färdtjänst och taxiförare



Shit!! Jag kom med i utbildningen... Yeeeeeeiiiieee!!!
Jag blev en av de där 5 av de 12 som sökte :-) Oj vad skönt att äntligen få bli något!!!!
Jag ska nu alltså plugga från och med måndag i 8 gratis intesiva veckor framåt. 5 gånger i veckan med 8 timmar per dag! Går allt som det ska så är jag klar med utbildningen den 16 januari :-) Ska bli skönt att få vara sysselsatt ett tag, och förhoppningsvis så leder det till jobb. Jag har ju kontakt med PiteTaxi så vi får se vad som sker. Att köra taxi resten av mitt liv är ju inte det jag strävar efter men att köra i några år och jobba extra för att tjäna pengar och slippa leva på a-kassa, det är mitt mål! Sen tror jag faktiskt att jag skulle passa som taxichuafför. Det är ett socialt arbete som är mycket serviceinriktat och köra bil gillar jag ju.

Då vet ni!


Kommentarer
Postat av: Andreas Lundqvist

Fan va skoj.

2010-11-17 @ 17:26:35
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/
Postat av: My

Fan, grattis :) du kommer passa utmärkt som taxichaffis ;)

2010-11-17 @ 20:43:58
URL: http://korvstumpen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Stort grattis! Så roligt att du kom med. Kram syster

2010-11-17 @ 22:54:19
Postat av: Anonym

Stort grattis! Så roligt att du kom med. Kram syster

2010-11-17 @ 22:54:57
Postat av: Berit

Heja Sandra! Fick för mig att gå in och kolla bloggen din - vilken glad nyhet jag hittade, grattis! Du kommer säkert bli en jättebra taxichaufför :)

2010-11-19 @ 00:48:52
Postat av: Mamma

Det blir jätte bra att få rutiner igen,lycka till.

Tack för de här dagarna,kommer snart igen hoppas att det blir mindre kallt nästa gång.kram

2010-11-19 @ 16:56:39
Postat av: mamma

Det var trevligt att du kom med,så nu är det bara att kämpa med det så har du säkert ett jobb.

Lycka till med allt det nya i ditt liv.Se frammåt

2010-11-20 @ 16:09:59
Postat av: Emma

Hej hej och grattis måste jag ju säga. Jag måste också säga att taxi jobbet är fruktansvärt dåligt betalt om du inte glider in på en 7-4 tjänst. Det är krävande tider, låg OB, OB ofta... m.m. Men lycka till. För det är inte alla som klarar av det jobbet.

2010-11-23 @ 22:31:10
Postat av: Sandra

SVAR TILL EMMA: Jag vet att det inte är det bäst betalda jobbet, men bättre än jag har nu! Jag förstår inte att alla ska snacka om lönens storlek hela tiden! Det är ett jobb och det går att leva på det! Helvete bättre än att sova i tält och vara arbetslös!!

2010-11-25 @ 20:48:38
URL: http://livetarvackert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0