Agility tävlingen

Ja nu har jag fått PM:et till vår första tävling i agility. Jag har anmält oss till två klasser. Hoppklass 1 & Agilityklass 1.
För er som inte vet så kan jag förklara lite snabbt. I hoppklasserna är det inte med A-hinder, gungbräda, balansbom eller bord. (Alltså hinder som kallas kontaktfältshinder och innehåller kontaktfält som hunden skall ta på med minst 1 tass för att få godkänt.) Men i agilityklass 1 finns dessa med och antalet passager av kontaktfältshinder kan vara 1-3 st.

Tillbaka till PM:et - I Citas agilityklass med Large hundar är det anmält 21st hundar, och i Citas hoppklass är det anmält 17 hundar, så det blir ju lite konkurens. Kommer bli super kul och spännande! :-D Min älskade pojkvän ska följa med som stöd och pepp! :-)

A-hinder

 




Kommentarer
Postat av: Andreas Lundqvist

Låter skitspännande. Hoppas det går bra och att ni har det skoj.

Kram på er från oss

2010-10-11 @ 18:02:22
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0