En tidig lörda morgon under älgjakten

I Lördags tidigt på morgonen så startade som vanligt älgjakten. Jag fick ett pass som jag inte haft förut, vilket inte heller var till ovanlighterna. Jag har hunnit ha 6st olika pass under älgjakten iår, vilket är ganska skönt med omväxling. Hur som helst så hade jag ju chansen på kviga i början av älgsäsingen och nu kunde jag ha fått sett ännu mer älg denna lördagsmorgon. OM... nu inte en fuck'n jävla helikopter surrade ovanför Frostkåges skogar. Den flög fram och tillbaka kors och tvärs hela tiden. Troligtvis så gödslade den skogen.

Jaktledarn ropade i jaktradioin att jag kunde vara beredd för det var påväg en ko med kalv till mitt pass. Jag fattade bössan och kortdärefter så hörde jag ett flåsande och frustande från skogen, det blev allt högre och högre. Sen knakade det rejält bara just bredvid mig ca 50 m framför mig. Knakande upphörde och jag hörde hur älgarna flåsade för de hade ju sprungit en bit. De hade alltså stannat i slytet framför mig för att ta andan. Jag var beredd på att de skulle komma fram så jag fick se dem. MEN....

JUST DÅ KOMMER DEN DÄR JÄVLA HELIKOPTERN OCH SURRAR JUST OVANFÖR TRÄDTOPPARNA PRECIS MELLAN MIG OCH ÄLGARNA, och jag hörde aldig flåset igen... Så mest troligt så blev de rädda av helikoptern så de sprang iväg samma väg som de kom ifrån. Ganska tråkigt, hade varit kul att se dem iaf.. Kanske till och med fått avge ett dödande skott mot kalven som då var lovlig. Kanske en annan gång :-)

Här är lite blandade bilder från olika pass jag suttit på




Kommentarer
Postat av: Stickmamman

säkert en annan gång.

2010-09-29 @ 19:28:54
URL: http://ainalundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0