"Största" månen på 19 år


Idag blir det att packa utrustningen och dra till skogs.

Ska vara där ända till natten.
Jag ska försöka sikta på att få nån bra bild på månen,
även om min kamera inte är den bästa.
Så här nära jorden har den nämligen inte varit på 19 år.
Så den kommer tydligen se väldigt stor ut.
Man lär få vänta måånga år tills man har schansen att se detta igen.
Kommer nog bli hur najs som helst!
Hoppas det blir riktigt skarpt månsken :)


Ska försöka få med mig nån men verkar svårt, men vi får se :)

Fast är ju rätt skönt att va själv också!


Kommentarer
Postat av: aina

När jag åkte med Peter från Uppsala en gång så var månen också jättestor.Då skrevs det att så nära skulle den inte vara på jättelänge.Då var den enorm!

Hoppas du har det skönt jag har skottat i Böviken idag.Tänker på dig,kram

2011-03-19 @ 18:04:42
URL: http://ainalundqvist.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åh så häftigt! Nu måste jag också ut och kika! (även om jag får nöjja mej med att stå på bron)

2011-03-19 @ 19:40:21
Postat av: Andreas Lundqvist

För några år sedan var den större. Nästan Hollywoodmåne. Tog kort då men det blev inge bra.

Kram

2011-03-19 @ 22:45:06
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0